Området

Information om området

Brf Skytten 1 ligger i hjärtat av Rosersbergs samhälle. I föreningens byggnader finns bland annat en matvarubutik, tobaksaffär och en hårfrisör. Från föreningen ligger Rosersbergs järnvägsstation på cirka 5 min gångavstånd, där pendeltåg går mot Märsta (norr) och Stockholm (söder) var 15:e minut dagtid och var 30:e minut nattetid. Arlanda befinner sig på ungefär 1/2 mils avstånd och Stockholm cirka 38 km söderut.

Den till föreningen i öster angränsande Nyborgsvägen leder i södra riktningen till Råbergsvallen (inom-, och utomhusidrottsplats), Råbergsskolan (mellanstadieskola årskurs 1 - 6) samt en förskola. Allt på finns på ca 400 m avstånd från Brf Skytten 1.

Rosersbergs slott ligger i närheten med vackra strövområden och slottspark tillgänglig för allmänheten.

Under våren 2013 fick Rosersberg en egen av- och påfart från E4:an.